JessicaAxelson

Direktlänk till inlägg 20 juni 2013

''kamphundar'' .. det finns ingen hund som heter kamphund!

Av jessica axelson - 20 juni 2013 19:24

blir så fruktansvärt irriterad på folk som säger att erfarenhet inte gills när man pratar om nånting.

Nä, för den spelar ju ingen roll om det inte finns fakta som kan stödja påståendet!

va fan om inte erfarenhet gills så spelar de ingen roll vad som står i faktat heller!

om man har erfarenhet av en sak och vet att det oftast är så, så spelar de fan ingen roll om vad som står på internet för det verkar ju iaf inte stämma så vad fan spelar de för roll?

nä men jag ska väl fan bli medlem på wikipedia så finns det en jävla sida som kan stödja mitt påstående också!


plus att det är sjukt irriterande att folk säger att ''pitbull'' inte är en ras..

okej nej det är inget ras-namn men det är en förkortning på rasen så de blir vilket fall en ras!

likasom att man säger amstaff till American staffordshire terrier, de är fan samma sak eller ska man säga att det inte är en ras nu också eller?


sen blir jag också jävligt irriterad på att vissa människor säger att Amstaff,Pittbull, mastiffer och rottweiler och blabla, är kamphundar för att dem är avlade till kamp..

helt jävla fel! 

om man ska kalla någon hund för kamphund så kan ni lika gärna kalla alla hundar de, för det är faktiskt så att det är någon sne jävel som väljer att göra sin hund till en ''kamphund'' det är inga jävla raser som är avlad till det. bara för att dem har muskler och breda käkar så är det inga jävla kamphundar!

och dem är verkligen inte avlad för kamp, kolla deras egenskaper och användningsområde så ser ni att dem är avlad för jakt, gårdshund, sällskapshund och även vallning! 

så sluta snacka skit nu!


finns inget ont i dem här hundarna, har ju för fan själv en amstaff/pitbull och en Dogue de bordeaux och bättre hundar kan man inte hitta.

dem är ju hel fjantig! 

vågar inte göra nånting, världens snällaste. 

skulle aldrig göra illa någon medvetet. 

så ta era fördomsfulla ord och dra dem någon annanstans för varken jag eller någon annan ägare av dessa raser vill höra vad ni tror. 


dem är exakt som människor.. 

man kan inte döma någon förrän man har lärt känna dem och vet deras historia kom för fan ihåg de!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jessica axelson - 15 oktober 2015 15:11


Hej!  Jag har börjat att blogga på en ny sida, så den här bloggen kommer att vara ganska off! men gå gärna in och följ min nya blogg! https://nouw.com/jessicaaxelson   ...

Av jessica axelson - 11 augusti 2015 14:29

Ja som rubriken lyder så är det verkligen värdelöst att vara arbetslös.. Visst är det skönt att kunna sova hur länge man vill och kunna spendera hela dagarna med hunden men å andra sidan så uppskattar man inte dem stunderna lika mycket som man gjor...

Av jessica axelson - 20 januari 2015 08:56

Blir så sjukt trött och irriterad på allt men mest på mig själv.. Går och köper mig en ny telefon då den gamla började och krångla och tro på fan att jag tappar den nya efter inte ens en vecka... så den är de ju bara att säga tack och hej till! ...

Av jessica axelson - 6 november 2014 18:25

vet att jag inte har bloggat den här veckan men det har varit så mycket.. Men har iaf börjat på praktiken nu och jag var så sjukt nervös i måndags men det gick jättebra iaf. Och i tisdags så var jag ännu mer nervös för då skulle jag ha praktik utan...

Av jessica axelson - 2 november 2014 17:12

I fredags medans alla skrev ut statusar om att dom va och käkade mat och hade de roligt med folk och vissa skrev om att dom skulle festa och blablabla.  Ja medans dom gjorde de så satt jag ensam hemma med hunden och kollade film! (yyy' Men det va...

Ovido - Quiz & Flashcards